“İnsanlar olgunlaşmak için bazı şeylere muhtaçtır.
Bir millet ki resim yapmaz, bir millet ki heykel yapmaz, bir millet ki tekniğin
gerektirdiği şeyleri yapmaz; itiraf etmeli ki o milletin ilerleme yolunda yeri
yoktur.”
GÖRSEL SANATLAR
-
- Fono Kolejinde Görsel Sanatlar dersinin temel amacı;
- ‘’Görsel Sanatlar’’ bölümü öğrencilerin motor becerisini, yaratıcılığını, hayal gücünü geliştirir ve öğrencilerin teorik eğitimler ile gelişimin sağlanmasını hedef alır.
- Çocukluk döneminin ilköğretim eğitimi aşamasında çocukların yaratıcılığını daha çok desteklemeye yardımcı olması temel hedeflerimizdendir.
Çocuk için ‘’resim’’ dersi; kendini dışa vurma, içinde yaşadığı çevreyi tanıma ve kişiliğini kanıtlama ortamı demektir. Çocuğun eğitimi sırasında onun ilgisi ve yeteneği doğrultusunda çalışmalar yapılmaktadır. Sanat eğitimi almak; bireyin dünyayı algılamasına, karşısına çıkan engellere farklı bakış açıları geliştirmesine, yaşamı anlamasına, hoşgörülü olmasına, estetik duygularının değişmesine, bireylerin edindikleri mesleklerde daha başarılı olmalarını sağlar. Çocukların sanata yönlendirilmeleri onların algılarını ve yüz yüze öğrenmedeki davranışlarını dikkate değer bir biçimde geliştirir; ayrıca onların ifade tarzlarını zenginleştirir ve yaratıcı düşünmelerine katkı sağlar.
Okul öncesi programlarda yaş seviyesine uygun olarak anaokulu müfredatı kuru boya, pastel boya, sulu boya gibi farklı malzemeler kullanarak el becerisini ve yeteneğini geliştirmeye yönelik çizimler öğretilerek ders işlenmektedir. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki öğrencilere ilkokul ve ortaokul müfredatına uygun ileri seviye akrilik boya, sulu boya, guaj boya, kuru boya ve perspektif gibi çizim teknikleri ile eğitim verilmektedir.
‘’Görsel Sanatlar’’ eğitiminde öğrencilere özgün, atak, çağdaş düşünceler üretmeyi öngören etkinlikler yapılmaktadır.
Kurum içi etkinliklerimizde belirli gün ve haftalara yönelik etkinlikler yapılmaktadır. Çalışmalarımızın ürünleri sergilerimizde gösterilmektedir.
‘’Görsel Sanatlar’’ dersimiz içerisinde karakalem, pastel boya, sulu boya, akrilik boya gibi çeşitli malzeme ve teknikler kullanılarak öğrencinin çizim ve boyama becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Her öğrencinin öğrenme şekline yönelik özel yöntemler kullanılarak her öğrenciye özel çizim ve çalışmalar yaptırılır. Bu sayede öğrencilerimizin hayal güçlerini geliştirilerek öğrencilerimize yorum yapabilme teknikleri öğretilir. Bu, her öğrenciye farklı yöntemlerle hissettirilir.
Öğrencilerimize bireysel çalışmalar ve grup çalışmaları yaptırılarak öğrencilerin konsantrasyonları, gözlem yetenekleri geliştirilir ve öğrencilerin hayal güçlerini resme yansıtma özgürlüğü kazanması sağlanır. Geleceğin genç sanatçılarını ve sanatseverleri olma yolunda kazanımlar aşılanmaktadır. Görsel sanatlar programında öğrencilerin hayal güçlerini, sözel ve sayısal zekâlarını geliştirici teknik ve yöntem kullanarak temel bir altyapı oluşturulmaktadır.
- Fono Kolejinde Görsel Sanatlar dersinin temel amacı;
MÜZİK BÖLÜMÜ
Ülkemizin çağdaşlaşması ve kültürümüzün korunarak gelecek kuşaklara aktarılmasında genel müzik eğitimi çok önemli bir faktördür. Genel müzik ilkelerine bağlı kalarak Fono Koleji ‘’Müzik’’dersinin temel amacı;
- Her yaşta gerçekleştirdiğimiz müzik eğitimi yoluyla müziksel kültürün oluşumunun sağlanması,
- Müziğin farklı boyutlarını keşfederek bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlarının gelişiminin sağlanması,
- Müziksel beğeni düzeyinin ve estetik algısının geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Müzik atölyemizde akustik piyano, org, gitar, darbuka, def vb. çeşitli ritim ve orff çalgıları bulunmaktadır.
“Hayatta musiki lazım değildir, çünkü hayat musikidir.
Musiki ile ilgisi olmayan yaratıklar insan değildir.
Eğer söz konusu olan insan hayatı ise müzik kesinlikle vardır.
Musiki, hayatın neşesi, ruhu, sevinci ve her şeyidir.”
MÜZİK DERSİ (ANAOKULU ve İLKOKUL)
Ağırlıklı olarak anasınıfı, 1 ve 2. sınıf seviyeleri başta olmak üzere tüm ilkokul kademesinde Orff-Schulwerk yaklaşımı ve uygulamaları benimsenerek müzik eğitimi verilmektedir.
Orff-Schulwerk Müzik ve Hareket Eğitimi, Alman besteci Carlf Orff’un çalışmalarından doğan çağdaş bir müzik eğitimi felsefesidir. Müzik, dans, drama, konuşma ve hareket temelleri üzerine kurulmuş olan bu yöntemin felsefesi, herkesin müzik yapabileceği yönündedir. Bu anlayış sayesinde yetenekli ve yeteneksiz, çocuk ve yetişkin, normal gelişim gösteren ya da engelli ayrımı olmadan herkes Schulwerk dersi içerisinde kendini sanatsal olarak rahatça ifade edebilir.
Bu kapsamda ‘’Orff tekniği’’ ile yapmış olduğumuz müzik eğitim sürecinde öğrenciler ritim temelli, dil, müzik, hareket, dans ile ilgili tecrübeler kazanır.
- Sınıftan itibaren tüm ritim çalgıları ve beden perküsyonu ile çalışmalara başlayan öğrencilerimiz, 2. Sınıfta ‘’Dalcroze’’ ve ‘’ Kodaly’’ yöntemlerinin de kullanımıyla müzik yazısı ve notasyon eğitimine geçiş yapar. 3. ve 4. Sınıfta ise melodika , müzik kültürü, müzik yazısı çalışmaları ile eğitimine devam eden öğrencilerimiz; çeşitli atölyeler, koro çalışmaları, mini orkestra çalışmaları vb. etkinliklere katılarak yoğun bir müzik eğitimi alma fırsatı içerisinde bulunur.
MÜZİK DERSİ (ORTAOKUL)
- Sınıftan itibaren performans ağırlıklı bir eğitim programına sahip olan müzik bölümü, öğrencilerin hem performans hem de teorik alanlarda en iyi şekilde yetiştirilmesini amaçlar. Ortaokul “müzik” derslerinde müzik kültürü, müziksel algı ve bilgilenme, müziksel yaratıcılık ve dinleme ve söyleme olan dört temel öğrenme alanı esas alınır.
Kurum içi etkinliklerimizde belirli gün ve haftalara yönelik etkinlikler, konserler, koro dinletileri, enstrüman dinletileri ve yıl sonu konserlerine yer verirken kurum dışı etkinliklerimizde ise yine belirli gün ve haftalar kapsamında çeşitli geziler, üniversitelere bağlı konservatuarlar ile iş birliği içerisinde gezi ve etkinlikler düzenlenir.
Çağımızın gerektirdiği hedefler doğrultusunda, kurumumuzun misyonunda da vurgulandığı gibi müzik derslerimizde de, Atatürk İlke ve İnkılaplarını benimsemiş, sanata ve sanatçıya saygı duyan, çağdaş ve evrensel müzikleri tanıyabilen, yaratıcı müzik çalışmaları yapabilen, bilinçli ve kaliteli bir müzik dinleyicisi olabilen, Atatürk’ün sanata verdiği önem üzerinde durarak, çağdaş ve uygar, nitelikli bireyler yetiştiriyoruz.