Okulumuzda öğrencilerimizin, bir üst eğitim programına geçişlerinde gerekli olan akademik bilgi ve becerilerin kazandırılmasının yanı sıra fiziksel, zihinsel ve duygusal becerilerini geliştirebilecekleri kapsamlı bir eğitim programı uygulanmaktadır. Alanında nitelikli ve canlı eğitim kadrosuyla Özel Fono Ortaokulunda;
Öğrencilerimizin
- Kişisel potansiyelleri ve ilgileri konusunda yüksek farkındalık kazanarak
- Kendilerini toplum onayından bağımsız olarak kabul etmeyi ve sevmeyi öğrenerek
- Esas olanın kendini gerçekleştirmek olduğunun gerekliliğine inanarak
- Kendilerine sunulan her türlü bilgiyi kabullenmeden önce akıl süzgecinden geçirmelerini sağlayarak
- Eleştirel düşünme becerilerini günlük yaşamlarında kullanarak
- Günlük yaşamlarındaki problemlerini çözebilme becerilerinin aslında bir matematik probleminin çözüm aşamaları olduğunu görerek ve kendilerine bu temel amaçla öğretildiğini bilerek
- İyi bir Türkçe okuryazarı olmanın çoğu gerçeği doğru anlamak için ilk gereklilik olduğunu bilerek
- Matematik ve fen okuryazarı olarak
- Bağlı fakat bağımsız ilişkilerle ruh sağlıklarını koruyarak
- İletişim kurarak ve iş birliği yaparak
- Yaratıcılık ve yenilikçiliğe önem vererek
- Sosyal ve kültürler arası beceriler ile liderlik ve sorumluluk becerileri kazandırılmasını ilke edinerek
- Toplumsal birlik ve fayda üretmenin gerçek bilgelik ve insanlık davranışı olduğuna inanarak mezun olmaları temel hedefimizdir.
Yaparak ve Yaşayarak Öğrenme
Genel olarak derslerimiz belli bir program dâhilinde öğrenciye özel olarak hazırlanan etkinlikler aracılığıyla verilir. Bu sayede öğrencilerin toplumsal ve sosyal değerleri, yaparak ve yaşayarak öğrenmeleri ve öğrenme sürecinin sürdürülebilir kılınması sağlanır. Öğrencilerimizin eğitim dönemi içinde yaparak yaşayarak öğrendiklerini yıl sonunda değerli velilerimize sergi şeklinde sunulmaktadır.
Rasyonel Çözümler
Özel Fono Ortaokulu, öğrencilerine her kademede olduğu gibi ortaokulda da geleceklerini inşa ederken “Rasyonel Çözümler” sunar. Sınav dönemindeki öğrencilere de bu çözümler ışığında özel bir program hazırlanmıştır.
Danışmanlık Sistemi
Danışmanlık sistemi ile okul, öğrenci ve veli arasındaki iletişim ve iş birliğini yapılandırıyoruz. Danışman öğretmen; okulda öğrencinin derslerdeki gelişimini, motivasyonunu, başarısını arttırmasına yardımcı olan, öğretmenleri, arkadaşları, aile ile ilişkileri ve sosyal yaşantısını tanıyan, öğrencinin gereksinimi olan durumlarda ona destek veren kişidir. Özel Fono Ortaokulunda 5, 6, 7 ve 8. sınıfa gelen her öğrenciye, o yıl derse giren öğretmenlerinden olmasına dikkat edilerek danışman öğretmen seçimi yapılır.
Danışmanlık Sisteminin Esasları
Her sınıf düzeyinde uygulanan danışmanlık sisteminde her öğrenci için bir öğretmen atanır, her öğrenci için bireysel danışmanlık dosyası düzenlenir. Bilgi akışının sağlıklı olabilmesi için rehber öğretmen ve danışman öğretmen düzenli olarak bir araya gelip durum değerlendirmesi yaparlar. Rehberlik servisine teslim edilen danışmanlık raporları değerlendirmeler yapıldıktan sonra danışmanlık dosyalarında saklanır. Danışman öğretmen, öğrencilerine kişilik gelişiminde etkin rol üstlenerek ortaöğretime geçiş çalışmalarında ilgi, disiplin, planlama, kontrol ve isteklendirme desteği sağlar.
Danışman Öğretmenlerin Görevleri
- Danışman öğretmen, öğrencilerin okuldaki devamlılık ve akademik başarı durumu ile ilgilenir.
- Öğrencilerin deneme sonuçlarını karşılaştırmalı olarak inceler ve başarı grafiklerini çıkararak öğrencilerin eksik oldukları konularla ilgili yönlendirme ve destekte bulunur.
- Öğrencilerle ilgili sorunlarda okul yönetimine veya rehber öğretmene bilgi vererek çözüm bulunmasına yardımcı olur.
- Grubundaki öğrencilerle haftada bir belirledikleri gündem doğrultusunda toplanır, bireysel görüşmeler yapar.
- Okul Müdürü, Müdür Yardımcısı ve Rehberlik Birimi Koordinatörlüğü’nün eşgüdümünde 15 günde bir ya da ihtiyaç duyulan diğer zamanlarda bir araya gelerek öğrencileri ve yapılan çalışmaları değerlendirir.
- Rehberlik Birimi ile iş birliği içerisinde (ders çalışma programı, verimli çalışma teknikleri, isteklendirme vb.) etkin çalışmalarla öğrencileri destekler.
- Velilerle ve öğrencilerle yaptıkları görüşmeleri kaydeder. 15 günde bir veli görüşmesi yaparak raporunu idareye verir. Sorun yaşanan konularda rehber öğretmen ve idareyle iletişime geçer.
Danışmanlık Sisteminin Hedefleri
- Öğrencilerin düzenli çalışmalarını sağlamak için danışman öğretmen ve rehberlik birimiyle iş birliği içinde haftalık çalışma programlarını öğrencilere ulaştırmak
- Verilen programların haftalık takibini yapmak
- Öğrencilerle düzenli olarak belirlenen gün ve saatlerde görüşmek
- Öğrencilerin ders başarılarını ve sınavlardaki netlerini takip etmek
- Verimli ders çalışmaları için yönlendirmelerde bulunmak
- Zamanı etkin kullanmayı öğrenmelerini sağlamak
- Özel problemlerin çözümüne destek vermek
- Motivasyonu canlı tutmak için Rehberlik Servisi ile iş birliği yapmak
- Velilerle görüşerek bilgi alışverişi sağlamak
5, 6, 7 ve 8. Sınıf Akademik Çalışmalarımız
Hedefimiz; Dünya dili olan İngilizceyi yazılı ve sözlü olarak akıcı bir biçimde kullanabilen, yabancı kaynakları okuyabilen ve yabancı yayınları takip edebilen, uluslararası sınavlar ile yabancı dil seviyeleri kanıtlanan dünya vatandaşı olmaya aday, zamana ayak uyduran ve manevi değerlerini koruyan bireyler yetiştirmektir.
Gelecekteki özel ve mesleki hayatlarında çok dilli olmanın ayrıcalığını yaşatmak amacıyla ikinci yabancı dil olarak öğrencilerimize Almanca dilini seçmeli olarak sunuyoruz. Öğrendiği dile ait kültürü tanımalarını, dili sadece dil bilgisi kuralları olarak değil, doğal bir iletişim aracı olarak görmelerini hedefliyoruz.
1- Öğrenci Soru Takip Sistemi
Öğrencilerimizin günlük çözdüğü soru sayısı 7 ve 8. sınıflarda danışman öğretmenler tarafından takip edilir. Öğrenciye soru çözme ve yapamadığı soruları sorma alışkanlığı en kısa sürede kazandırılmaya çalışılır. Öğrenciye verilen soru hedefi periyodik olarak arttırılarak maksimum seviyede soru çözmeleri sağlanır. Bu etkinlik sayesinde 5 ve 6. sınıf öğrencilerimiz, 8. sınıfa gelmeden soru çözme alışkanlığı edinirler. Öğrenci kapasitesine göre günlük hedefler verilir. 8. sınıf öğrencilerimiz düzenli ve disiplinli bir şekilde soru çözme alışkanlığı edinerek sınav hazırlık süreci geçirirler.
2- Soru Çözüm Dersleri
Öğrencilerimize test çözme alışkanlığı kazandırmak ve çözemedikleri sorulara cevap bulabilme olanağı tanımak için interaktif sınıf ortamında belli bir plan dâhilinde düzenlenen derslerdir.
3- Okul Çıkışı Destek Etütleri
Öğrencilerimizin tam olarak anlayamadıkları konuları öğretmenlerinden tekrar dinleyebilecekleri, birden fazla öğrencinin birlikte yararlanacağı şekilde planlanmış etütlerdir. Etütler program dâhilinde ders öğretmenleri tarafından verilir. Deneme sonuçlarına göre destek sağlanır.
4- Grup Etütleri
Öğrencilerimizin tam olarak anlayamadıkları konuları öğretmenlerinden maksimum 10 öğrenci beraber tekrar dinleyebilecekleri etütlerdir. Grup oluşturma ölçütlerimizde öğrencilerin seviyelerinin birbirine yakın olması ve aynı konuyu tekrar istemeleri gözetilir. Öğrencilerimiz konu eksiklerini grup etütleri alarak da tamamlamaktadırlar.
5- Veli Toplantıları
Sene boyunca dönem dönem yaptığımız toplantılarla velilerimizle bir araya geliyoruz. Bunun dışında değişik dönemlerde akademik anlamda problem yaşayan öğrencilerimizle rehber öğretmen ve danışman öğretmeni iş birliğiyle toplantılar gerçekleştirmekteyiz.